BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mandag 8. juni 2009

Skole, vente i timesvis og deretter bytur.

Jeg trodde skoledagen skulle ta evigheter, men plutselig var siste time begynt. Matematikk.. Denne gangen var det kosetime, og vi fikk is. <3 Samtidig som vi spiste is, hadde vi en lek, "jeg sender den krysset/ukrysset"..Vi sendte en saks i en ring. Hver og en skulle si enten krysset eller ukrysset.. Det var kjempe skummelt til og begynne med, men når vi fikk vite hvorfor hun sa ja når vi svarte riktig, så ble det jo gøy.
-Vi sluttet litt over kl 14.00..

I dag skulle jeg og pappa til Trondheim, for å først hente speilreflekskameraet, og kanskje finne gave til bestemor, og kjøpe rotte.
Alt gikk ikke helt etter planen....
-Speilreflekskameraet hadde ikke kommet til Japan-Photo, så vi henter det i morgen.
-Det ble ikke at vi lette etter gave til bestemor.
-Det hele endte med at vi kjøpte to ørkenrotter. Fordi pappa og jeg syntes synd i at den ene måtte være igjen på dyrebutikken helt alene. - Kjøpte i tillegg en pose med "hard"spon, nesten som opp hakkete trebiter..Kjøpte en ny "sandkasse" til de, som var større enn den lille, og mindre enn den undulatbadekaret. Også kjøpte jeg en ny matskål, ettersom de ble tre stykker i et bur.

På vei hjem, fant jeg ut at jeg hadde mistet mobilen et eller annet sted. Vi dro til skolen, for der var det jeg sist hadde den (jeg lå å leste ut halve boka mi der, mens jeg venta på pappa fra rundt halv 3 til 5) men der var den ikke. Lette litt i bilen, men skal dobbelsjekke før jeg legger meg.

Da vi kom hjem var det å ha seg rett opp på rommet for å sette de to nye ørkenrottene inn i buret.. Det gikk meget bra, enn så lenge. Jeg slapp ut Gobi, og han vandret rundt det ene buret jeg låner av Alena. Så slapp jeg han inn. Den minste rotta begynte å snuse og pipe på Gobi. Mens den andre var litt asosial inne i en slags boks av papp. Etterhvert begynte Gobi å snuse på ham, men det likte visst ikke han, og de begynte å "krangle" litt. Så jeg bestemte meg for å slippe ut Gobi, men problemet var at jeg slapp ut feil rotte. Jeg kunne ikke se forskjellen på Gobi og den ene rotta. Så jeg slapp ut de største av de to nye. Tror jeg.
Slik holdt jeg på en stund, men til slutt fant jeg ut hvem som var hvem.
Den store nye hadde en hvit flekk på hver av for"labbene" mens Gobi hadde en på den ene labben som var sterkere og større enn den på den andre labben.
Mens den minste hadde ingen flekker.

Jeg fant ut at den største av de alle, kunne få Gobi sitt bur for seg selv. Mens Gobi og den minste kunne ha det ene buret sammen.

Nå er spørsmålet, hva i huleste skal jeg kalle de for noe? Forslag??

Ingen kommentarer: