BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 11. februar 2010

Frisør, make-up artist, eller noe innen mote?

Jeg plages med å velge.

I utgangspunktet så skulle jeg jo utdanne meg til hundedressør. Men det er så avansert å komme seg dit med en gang. Skolene er i Oslo området, og jeg burde ha mer kunnskap, både teoretisk og praksis for å ha mulighet til i det heletatt å komme inn. Penger koster det også.

Jeg lette etter skoler som har japansk. Men det eneste var NTNU som hadde et kvart år med japansk, hvor det er et fag du kan ta som hobby. Det jeg mener er at du lærer deg veldig lite.

Så jeg dropper disse for en stund. Japansk dropper jeg nok helt til det kommer opp noe seriøst.
Å bli hundedressør. - Det blir nok at jeg tar kurs videre fram i tid, slik at jeg oppnår å bli god i det "faget".


Nå går jeg videre i mine eventuelle ønsker. Noe innen skjønnhet - altså mote, frisør, make-up o.l.
Jeg har snakket med ei venninne som går 1. året som lærling. Hun skal bli frisør. Jeg vurderer også å bli frisør.
Skal jeg bli frisør, skal jeg utdanne meg i Trondheim, slik at jeg ikke blir så langt unna hjemmet mitt, og Martin selvfølgelig.
Venninna mi anbefalte å ikke bli make-up artist fordi det er lite jobber å få. Så da droppa jeg den. Så da blir det nok frisør, eller noe innen mote - klær osv.



Senere har jeg tenkt å kombinere; hår, klær, design, og fotografi sammen. Slik at alt er - made by me -




Ingen kommentarer: