BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 5. februar 2010

Dyptrykk-tur på Inderøy!

Vel i dag ble det skoletur - via trykk og foto. Da skulle vi dra til Inderøy på Peers verksted. Der skulle vi lære fotopolymer og dyptrykk.
Jeg og Pia Annette ble satt som en gruppe, noe som var ideelt! Men vi måtte vente veldig lenge før det var vår tur. Men vi hadde det morosamt i mellomtida da.

Da vi endelig fikk begynne, tok jeg fult av bilder, av mye forskjellig. Så jeg har dokumentasjon på at jeg var med!
Først skulle vi skjære plater, som var lysømfientlige. Deretter skulle vi dra ned på mørkerommet, hvor ei berte (- som forresten var veldig kul! Tattoveringer, dreads osv.) hjalp oss med å få bildet vårt, som var skrevet ut i svart-hvitt i transparentpapirting, på den plata, ved hjelp av lys. Så skulle platene i et vannbad, hvor bildet kom fram.

Så skulle vi tørke de med hårfønere helt til de ble tørre. Deretter skulle vi begynne med trykk. Klissete trykksverte påførte vi platene, for deretter å skrape det meste av.
Jeg trykte to ganger. Og den andre gangen ble det perfekt.
Okey, kanskje ikke helt, men nesten perfekt.

Så da jeg endelig ble ferdig, dro Pia Anette og jeg på butikken for å kjøpe snop! Etter å ha vært der dro vi til minibussen, som skulle kjøre oss hjem igjen. Jeg hoppet av i Aasen på Esso'en.
Martin kom etter 5 minutter å henta meg, og deretter dro vi til Frosta.

Det som er så synd, er at jeg ikke kan legge inn bilder fra turen. =/
Denne PC'en har ikke SD-kort inngang. Men om jeg finner en ledning skal jeg prøve å få lagt de inn. Ellers blir det jeg legger de inn på mandags ettermiddag eller tirsdag.

Nå har jeg lagt inn bildene;





















Dagens bilde:

Dagens person:

Dagens må ha:

Ingen kommentarer: