BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lørdag 22. august 2009

Overraskende!

I går da jeg kom hjem, tenkte jeg på å skaffe meg vanlig rotte. Så jeg begynte å snekkere et bur. Da jeg ble ferdig med døra skulle jeg hente hønsenettingen, men hullene i den var alt for store. Så ringte jeg pappa å spurte hvor resten av den hønsenettingen vi brukte til hundegården lå hen. Men der han sa det lå, lå det ingenting. Så jeg får vel vente til pappa kommer hjem før jeg kan snekkere videre.

Mens jeg snekkerte så jeg at Gawar jagde rundt på Gobi, og jeg så jo selvfølgelig at det ikke var lek. Gawar har jagd Gobi en gang før, og det var den første gangen de møttes.
Etterhver begynte jeg å lure på om kanskje en av de var en hunn, så jeg sjekka Gobi (fordi Gawar var jo den som jagde, og jeg hadde lest at i paringstida jager hannen hunnen) men det jeg fant ut var at han og var en hann. Senere så jeg at Gawar jagde Pixie rundt omkring, men det var ikke sånn som han jagde Gobi. Så da sjekket jeg om Pixie var en hunn. Og gjett om jeg ble overrasket! Pixie var en hunn. Dyrebutikken sendte meg hjem med 3 søsken, som alle egentlig skulle være gutter. Men det ble en hunne.
Vel senere kom jeg til å tenke på at det var best å ta ut Gobi så han ikke skulle bli jagd videre. Og hvis Pixie nå blir gravid (øhmm med broren sin -.-") så kan jeg nok ikke separere Gawar og Pixie, og jeg kan heller ikke sette Gobi inn så han skal bli jagd under hele svangerskapet. Og da kom jeg til å tenke på den rotta på dyrebutikken som da var gutt. Helt alene på en dyrebutikk, med ingen venner. Kanskje jeg da skulle kjøpe den og introdusere den og Gobi?!

I dag fikk jeg Josef til å kjøre meg nedover. Spanderte bensin til 100 kr, ettersom han har kjørt rundt på meg i det siste. Så kjørte vi nedover rundt halv 2, og jeg stakk å kjøpte den enslige ørkenrotta på butikken.
Jeg kjøpte også et reisebur, drikkeflaske og et lite hus.
Da jeg kom hjem satte jeg opp buret jeg hadde fått lånt av Alena, og gjorde det klart for den nye rotta. Så slapp jeg den ut fra reiseburet og inn i det store.
Etter en liten stund satte jeg buret til den nye rotta, og Gobi sitt bur ved siden av. Gobi begynte å trampe og ble nysgjerrig på den nye rotta^^
-Her er en liten video.










Ingen kommentarer: