BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

søndag 31. mai 2009

Fremdeles leting etter navn . . .

Våkna rundt halv 11 i dag, av heteslag og bråk. Rotta gravde selvfølgelig inne i "huset" sitt, som lager høy lyd. Men det er bra den vekker meg.. Ettersom det var kjempevarmt inne på rommet, og i gangen, og til og med på det andre rommet "mitt" så gikk jeg i full hast inn på det gamle rommet mitt. Der var det heldigvis ikke så varmt. Der lå pappa og Cokie å såv. Jeg joina en liten stund, for å avkjøle meg.
Deretter gikk jeg tilbake på rommet mitt, la meg i senga, og til slutt såvna jeg. Våkna igjen kl 13.00...

Senere spurte jeg om Alena hadde lyst til og komme å bli med å slippe ut rotta fritt på rommet (det andre rommet), og hun skulle komme etter middagen. :D
Mens jeg venta, lette jeg etter gamle leker som jeg kunne bruke som leker til rotta.. Fant masse små leke kopper i plast, som kom til nytte. :)

Da Alena kom, hadde jeg allerede fiksa rommet klart til bruk. Vi slapp rotta ut, først på bordet, og deretter på gulvet, hvor den sprang rundt og rundt på rommet i all evighet. Noe som var underholdene. Etterhver ble jeg så sulten at jeg ikke gadd å ha rotta ute mer.. Så jeg fikk satt den inn igjen, og gud så urolig den var da den ble putta inn i det lille buret, etter å ha fått løpt rundt om kring på det store rommet
(ikke så stort, men stort for rotta).
Jeg gikk ned, hvor jeg fant meg bananer, og spiste 3 av dem, men jeg var fortsatt sulten. Så jeg stekte meg pytt i panna, uten kjøtt, og krydra det med grillkrydder, og hadde på ketchup og en dert med GOD rømme. <3

Etterpå dro Alena hjem for å skifte. Mens jeg dro til bestemor for å spise middag. Det ble servert hvalkjøtt og poteter. Denne gangen var fakrtisk kjøttet godt. Men jeg spiste ikke mye, hadde ikke så sans for hvalkjøtt. Det er ikke det beste kjøttet man kan spise.. Men nok om mat.
Etter å ha spist middag og lest avisa, spurt bestemor og pappa, om navn på rotta, fikk jeg et bra forslag til navn av pappa. Kunne navngi den for Gobi
, som faktisk var navnet på ørkenen ørkenrottene kommer fra (altså ørkenen i Mongolia). Jeg syntes det var et fantastisk forslag!
Bestemor hadde mange rare og forferdelige (unnskyld for det, men det er sant) forslag. Som f.eks. Svarte-rotta osv. Det beste hun kom fram til var Jakob, som hun sa et annet dyr het. Men jeg liker ikke det navnet så godt.
Jeg mente at Cokie hadde passet til å hete Albert. Og da fikk jeg faktisk kritikk fra begge parter, at jeg kunne IKKE endre navnet til Cokie. Men det var jo altså ikke det jeg mente heller! bah!
Bestemor mente faktisk at Cokie var et kjempe kjempe FINT navn, og jeg skulle ikke endre det! Det var jo faktisk fint å høre.

Etter middag og lang diskusjon, dro vi hjem. Jeg tok ut rotta igjen, og den prøvde ut de nye "boksene" jeg hadde lagd til han. :) Men jeg måtte desverre avbryte han i utforskningen, fordi Sanna, Alena og jeg skulle dra å spille tennis.

Tennisen skulle egentlig begynne kl 20.00 men det ble ca en halvtime senere. Temperaturen var god da vi kom dit. Ikke for varmt, og vi hold varmen i oss da vi spilte. Etterhvert ble jeg litt daff og sliten, og mistet motet til å spille. Masse mygg og knott var det også, så vi kunne ikke sitte stille heller. Men jeg gjorde det. Pakka meg inn i en "burka" med skjerfet mitt, og overlevde stikkinga av forferdelige kryp.
Da pappa skulle hente oss, begynte det og bli veldig mye mygg og knott. Jeg begynte å fryse, og dermed fant vi ut at vi skulle bevege oss vekk fra tennisbana og opp til veien, hvor vi sto 5-10 minutter å venta på pappa.

Da jeg kom hjem, hadde rotta lagt seg. Så da tok jeg meg et VARMT bad, en god stund. Og etter det, sjekka jeg om rotta hadde våkna, men neida. Den såv fortsatt.. Er ikke de nattdyr da? Eller har jeg bare endra døgnrytmen dens? :D

Anyways! Jeg bestemte meg for å se ferdig den 12. episoden av LA Ink, som ledet til to episoder til. Deretter, bestemte jeg meg for å lese Alena sin blogg, før jeg skrev på min. Jeg stjal noen bilder av bloggen hennes (A) og håper det går bra. ^^

Nå begynner det å bli VELDIG sent, og jeg såvner snart med PCen i fanget, så nå sier jeg god natt, såv godt, så skrives vi i morgen også. :)

Ingen kommentarer: