BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lørdag 30. mai 2009

Ørkenrotta mi, og tennis for første gang.

Jeg må først fotelle at i går, så dro Sanna, Alena, jeg og pappa til Trondheim.. Jeg skulle kjøpe ROTTE! - pappa viste ingenting.
Vi dro først på torget, slik at Sanna og Alena skulle kjøpe seg ting og tang.. Endte med sko til begge :)
Deretter dro vi til Solsiden, hvor vi møtte Ingvild, søstra til Sanna. Sanna fikk de kuleste brillene sine av Invild, som de hadde bestilt. ;D

Så måtte vi dra, for pappa skulle på biltema, på tiller.. Vi dro først innom en Zoo ved Solsiden, og spurte om de hadde rotte, men de hadde ingen levende dyr der. Så neste stopp var dyrebutikken på City Syd. Der hadde de heller ikke rotte, bare hamster og ørkenrotte. Ørkenrottan var svarte og søte, men små. Ville jo ha noe større. Etter det, dro vi til Lade, på den store dyrebutikken der. Mens pappa var på Clas Ohlson, kjøpte jeg meg en ørkenrotte. De hadde selvsagt ikke vanlig rotte der heller, men ørkenrottene var faktisk litt større enn de forige vi så på.
- Kjøpte bur til 449, som var det billigste buret jeg fant. også kjøpte jeg sand, og mat;P Måtte låne penger av Sanna, fordi jeg ikke hadde nok, men hun skal få tilbake de 200 kr snarest mulig :) Takk til henne :D




Stjal noen bilder fra bloggen til Alena, igjen ^^

Vi gikk ut til bilen, og vi måtte vente forferdelig lenge på pappa, som vanlig. Så begynte jeg og bli bekymra for ørkenrotta, fordi det blåste veldig. Så jeg sprang inn for å hente bilnøklene til pappa. Sprang så og si hele veien.

Da vi hadde fått kommet oss inn i bilen, dekte vi til buret slik at pappa ikke skulle se det. Og han merka jo heller ingentingen på hele veien.. Ikke engang da jeg tok buret ut, med jakkene på, engang.. Han var ikke mistenkelig heller, tror jeg.

Alt gikk bra. :D Dette var en spennende dag:D Også en veldig LANG dag!


( ikke rotta mi, men den ser ca sånn ut da ;P --kommer bilder senere, har ikke kamera for øyeblikket-- )


I dag våkna jeg til at ørkenrotta gravde i buret, pluss at det var varmt på rommet. Våkna rund klokka 9 ;P Men jeg ble fort trøtt igjen, så jeg såvna til rundt kl 12..

Senere kom Alena og Sanna, og vi så på ørkenrotta, som såv litt, men kom og hilste.. Deretter dro vi ut i hete varmen av et vær, ned til butikken for å kjøpe is :D Da vi gikk, kjentes det ut som jeg ble solbrent igjennom den svarte t-skjorta! Syntes synd i Cokie da vi gikk, den tykke svarte pelsen..

Etter å ha spist to cola is, gikk vi tilbake hvor vi møtte på pappa. Vi satt på ned til den andre butikken og deretter dro vi til fossvatna hvor Cokie bada, og jeg vassa. Sanna og Alena kasta pinne, mens pappa tok bilder, med Alena sitt kamera.






Etterpå dro alle hjem. Jeg derimot, romsterte med ørkenrotta mi ;D Tok den ut for første gang i dag.. Andre gangen da jeg kom hjem etter badetur med Cokie.. Den undersøkte ca hele skrivepulten min, både over og under. Inne i skuffa og i hyllene under der..

Det ble litt vanskelig og holde styr på hvor den går, for den er så rask.
Så jeg bestemte meg for at jeg skulle slippe den i senga.. Noe som gikk bedre. Men jeg ble litt lei av å holde den stengt inne på et område.

Etter det, så ble jeg henta av Sanna og Ingemar, far til Sanna, og deretter dro vi å henta Alena, for å så dra til Kopperå for å spille Tennis! Min første gang i dag :)
Det var kjempe moro! Vi spilte i ca 2 timer, så kom pappa å henta oss.

Da jeg kom hjem tok jeg meg et godt raskt bad. Deretter satte jeg sammen buret jeg fikk låne av Alena :) Det var faktisk et kult bur! Med masse "innganger/utganger" til å sette på sånn rør. Men hun hadde ikke rør da.

Etterhvert, så mente jeg at det kunne vært bedre å ha rotta på et annet rom, når den skal være ute av buret. Så jeg tok meg selv i nakkeskinnet, og rydda ut alt tull, fra rommet til pappa. (Altså det som var igjen på det rommet, jeg hadde rydda for ca en uke siden)Jeg strevde med å flytte skapet. SKAPET HOLL PÅ Å TRYNE! Har flytta det en gang før, og ble dermed ustødig. Og da mener jeg ikke bare litt! Åpner man døra, så kan det hende at det bekker. Men så flytta jeg det inn mot kroken på rommet hvor det sto stødigere. Så fant jeg ut at jeg kunne flytte det store bordet dit, ved siden av, slik at det sto HELT stødig!.. Vil ikke at det skal bekke på rotta mi :O eller noen andre!

Så støvsugde jeg og lufta ut. Og satte begge burene innpå.. Så slapp jeg ut rotta for en liten stund, under oppsyn. Så vant jeg ut at jeg skulle ta ned undulatburet slik at rotta kunne bruke det som klatre bur. Men har ikke fiksa det ennå da. Har bare vakset det rent.

Nå har jeg lufta ut på rommet mitt. For det var jo farlig varmt her!!!!

Nå er jeg skikkelig sliten etter en travel moro dag. Så jeg skal såve. God natt :)





Her er også noen bilder fra bloggen til Alena :D


Uhm, noen som har forslag til navn på ørkenrotta mi? Har kommet fram til Victor, men jeg vet ikke enda.. Btw: det er en hann.