BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 30. oktober 2009

Første kjøretime overstått!!!!

I dag hadde jeg min første kjøretime! Jeg kom dit kvart over 14. Og da jeg hadde venta i ett kvarter snakka jeg med ei dame som het Birgitt. Hun hadde vist hatt kjøring med pappa!!!!! :D

Så da jeg hadde venta i 15 min. over den avtalte tida, kom kjørelæreren Helge. Vi snakket om hvor mye jeg hadde kjørt osv.
Så etter det, kjørte vi fra kjøreskolen til Hegra. Vi kjørte den veien som nesten ingen kjører xP
Så kjørte vi fra Hegra til Stjørdal på E14.
På veien lærte jeg at jeg ikke skulle kjøre så fort over fartsdumpene. Jeg syntes det gikk an å kjøre i 40 med den bilen, men det er han som bestemmer.
Kjørte kanskje litt for langt ut i veien, men jeg syntes bilen var så stor, selv om den ikke var så brei.
Lærte også at jeg skal huske å blinke, og se på blindsonen før jeg kjører ut.
Satte lett giret i feil gir på den bilen! Det var jo 6 gir, og jeg måtte gire masse! BLÆ!

Så kjørte vi i sentrum av Stjørdal. Der gjorde jeg mest feil!
Jeg ble kjempe stressa der. Men det var der jeg lærte mest. Jeg kjørte for fort inn i et kryss, og jeg skulle ikke tråkke på clutchen før jeg bremsa, så skulle jeg gire ned til andre gir med det samme. OSV OSV. Jeg ble litt lei, men jeg skal lære meg det!

Neste gang blir det en kjøretime til, og torsdagen etter det blir kanskje veiledningstime. Allerede? Så blir det glattkjøring uka etter det ! :D


Før i dag hadde jeg historieprøve! Den gikk heldigvis bra! Jeg hadde jo øvd hele gårsdagen!!!!

Etter kjøretimen dro vi å leverte 2 ørkenrotter til dyrebutikken, og jeg fikk 30kr rotta!

Nå skal jeg gi bort to rotter til, så vet jeg ikke hva jeg skal...

Ingen kommentarer: